Digitale dinsdag in december: het elektronische cliëntendossier
Het elektronische cliënten dossierVoor het leveren van goede zorg is het belangrijk dat alle gegevens van de cliënt goed worden vastgelegd. Binnen Interzorg Groep maken wij hiervoor gebruik van ‘Nedap’.
In dit systeem maken we zorgplannen, rapporteren we, evalueren we en dragen we over aan collega’s. Vandaag vertellen we graag iets meer over dit systeem.
Nedap in samenwerking met andere disciplines
Nedap wordt gebruikt door het zorgpersoneel, maar kan ook gebruikt worden door andere disciplines (mits hier toestemming voor is gegeven door de cliënt). Hierbij kun je denken aan disciplines zoals de thuisbegeleiding, fysio, het specialistische wijkteam etc. Dit versterkt de samenwerking en vergroot de kwaliteit van zorg.
Sinds dit jaar zijn wij ook begonnen met het digitaal aftekenen van de medicatie via Nedap. Dit is overzichtelijk en aanpassingen vanuit de apotheek kunnen direct doorgevoerd worden. Zo draagt dit bij aan de medicatieveiligheid.
Maar wat zijn de voordelen voor de cliënt?
De cliënten kunnen hun eigen dossier nauwlettend in de gaten houden via Caren. Caren is het onderdeel van Nedap dat ontwikkeld is voor de cliënt en zijn of haar naasten.
Caren biedt de volgende mogelijkheden:
- Meelezen en berichten plaatsen in het dossier
- Inzien van het opgestelde zorgplan
- Bijhouden van de online agenda. Binnen de wijkverpleging is het ook mogelijk om te kijken hoe laat de zorg verwacht te komen.
Voor meer informatie of overige vragen kunt u vrijblijvend contact opnemen met de (wijk) verpleegkundige via: 088 - 5180200 of wijkverpleging@interzorggroep.nl
Meer berichten